پوشاک تعطیلات

نحوه لباس پوشیدن برای مصاحبه شغلی 1400| لباس رسمی بپوشیم یا نه ؟

نحوه لباس پوشیدن برای مصاحبه شغلی 1400| لباس رسمی بپوشیم یا نه ؟

برای مصاحبه کاری لباس رسمی یا معمولی بپوشیم؟

می دانید که ایجاد اولین تاثیر خوب در مصاحبه ی شغلی بسیار مهم است و انتخاب لباس برای مصاحبه، بخش مهمی از آن است. اما پوشیدن لباس برای مصاحبه های شغلی بسیار پیچیده تر از گذشته شده است.

برای مثال: فرض کنید به مصاحبه در شرکتی دعوت میشوید که در آنجا هیچ کس کت و شلوار نمی پوشد؛ حتی مدیرعامل. آیا هنوز هم باید به طور رسمی لباس پوشید؟ و یا اینکه تنها ظاهری آراسته داشته باشید؟ و اگر تصمیم گرفتید که ظاهری معمولی داشته باشید ، چگونه می توانید مطمئن شوید که همچنان خاص و محترم به نظر می رسید؟

 وقتی شک دارید، کمی به خود برسید!

لباس ها بسیار متنوع هستند. برای مثال: یک شرکت نوپای فناوری در مرکز شهر ممکن است به کسی که تیپ رسمی زده توجهی نکند؛ و این در حالی که یک شرکت تجاری در منطقه ی بالای شهر ممکن است به کسی معمولی لباس پوشیده است اهمیتی ندهد. مهم است که قبل از مصاحبه، از قوانین شرکت اطلاعاتی کسب کنید تا مطمئن شوید که لباس شما مناسب است.

  • نکته: سازمان های مختلف، انتظارات متفاوتی از نحوه پوشش کارمندان دارند. با توجه به شرکت، نوع کار و محل کار، نوع پوشش می تواند متفاوت باشد.

لباس رسمی

با این حال، بدون در نظر گرفتن نوع پوشش در یک شرکت، ضروری است که در مصاحبه شغلی به ظاهر خود توجه ویژه ای داشته باشید. افرادی که با کت و شلوار و کراوات یا لباس و کفش پاشنه دار به مصاحبه شغلی می روند، معمولاً تأثیر بسیار بهتری نسبت به افرادی که شلوار جین و کفش کتانی پوشیده اند ایجاد می کنند.

در مورد اینکه برای مصاحبه رسمی و غیر رسمی چه چیزی بپوشید، بیشتر اطلاعات کسب کنید. در هر دو مورد، پوشید لباس مرتب، تمیز و بدون چروک همیشه مورد توجه تان باشد.

 نحوه لباس پوشیدن برای مصاحبه در ادارات

اگر در اداراتی مانند امور مالی، بانک یا بیمه مصاحبه شغلی دارید، باید لباس رسمی را انتخاب کنید. یعنی کت و شلوار برای مردان، و مقنعه و مانتوی بلند برای زنان.

 پوشش مردان برای مصاحبه

بهترین لباس مصاحبه برای مردان در شرکت ها، پوشش رسمی است. مردان همیشه باید پوشیدن کت تک و یا کت و شلوار را در نظر داشته باشند.

لباس رسمی 

پوشش زنان برای مصاحبه

به طور کلی، پوشش مخصوص مصاحبه برای زنان در مشاغل پیچیده تر و متنوع تر از مردان است.  ترکیب رنگ لباسها، وجود لوازم شخصی، و موارد دیگر، انتخاب پوشش مصاحبه را برای زنان کمی چالش برانگیزتر از مردان میکند.

لباس رسمی

تهیه شده در تحریریه واحد تبلیغات – م. مرادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *