پارچه

نکاتی برای خریدن یک تیشرت 2022

نکاتی برای خریدن یک تیشرت 2022

نکاتی برای خریدن یک تیشرت 2022

امروزه تی شرت یکی از لباس های اصلی کمد لباس ما شده که هم به صورت روزمره در محیط کار و اجتماع و گاه حتی در مراسم های رسمی ما را همراهی می کنند. امروز در این مطلب چند نکته اساسی را که باید در خرید تی شرت به آن دقت کنید را به شما یاد آوری می نماییم.

  1. جنس پارچه :

شاید جنس پارچه مهمترین رکن در انتخاب یک لباس باشد. بهترین انتخاب برای جنس تیشرت، پنبه است آن هم خالص یا 100 درصد؛ نه پارچه‌ای که با الیاف دیگری مثل پلی استر ترکیب شده است. پارچه پنبه ای مقاومت خوبی دارد، می‌توان به راحتی آن را شست و در عین حال به پوست شما اجازه نفس کشیدن می‌دهد. اما پنبه در کنار همه این حسن ها معایبی نظیر آب رفت و رنگ دهی دارد امروزه از ترکیب الیاف طبیعی پنبه با الیاف پلی استر و لاکرا پارچه های بسیار با کیفیتی تولید می شود که می تواند انتخاب بسیار هوشمندانه ای برای شما باشد.

  • سایز :

چک کردن سایز و اندازه در خرید تیشرت امروزه کار سختی شده کشورهای مختلف دنیا و حتی در سطح کوچکتر برند های مختلف جدول های سایز بندی مختلفی را دارند و از یک استاندارد یکپارچه استفاده نمی نمایند و همین امر کار را سخت کرده است. احساس راحتی در لباس و تیشرتی که قصد خرید آن را دارید، باید اصلی‌ترین معیار شما باشد. با وجود این خیلی طبیعی است که بعد از مدتی، پارچه تیشرت کمی کش بیاید؛ بنابراین موقع خرید سراغ مدل‌های فیت یا Slim Fit بروید تا بعد از چند بار شسته شدن دچار دردسر نشوید. بهترین روش برای اینکه بدانید تیشرت جدید اندازه‌تان هست یا نه، پوشیدن آن است؛ اما تکلیف فروشگاه‌های لباس آنلاین چه می‌شود؟ جواب این سوال در جدول سایز بندی محصولات هر شرکت وجود دارد. هر برندی که به وضعیت مشتری‌ها و استاندارد محصولاتش اهمیت دهد، با توجه به فاکتورهای مختلف، در زمینه سایز بهترین راهنمایی را به شما خواهد کرد. ما نیز در برند تعطیلات برای هر محصول جدول سایز بندی ارائه می نماییم تا شما عزیزان انتخاب هوشمند تری در انتخاب سایز مناسب داشته باشید. نکته مهم دیگر آن است که تفاوت فیت و سایز را بدانید خیلی‌ها فکر می‌کنند فیت لباس همان سایز آن است؛ در حالی که اصلا اینطور نیست. وقتی از فیت صحبت می‌کنیم در حقیقت به فرم کلی بدن اشاره می‌کنیم؛ برای مثال وقتی کسی میان تنه کشیده‌ای دارد، طبیعی است که به دنبال تی شرت‌های بلندتر بگردد. تیشرت‌ها معمولا برچسب‌هایی دارند که روی آن نوع فیت یا طراحی آن‌ها مطرح شده است؛ اینکه انواع فیت با چه کلمه‌هایی توصیف شود، اغلب به انتخاب برندها بستگی دارد؛ اما به طور کلی فیت‌ها در سه دسته زیر قرار می‌گیرند.

  • اسلیم فیت Slim Fit: این فیت برای افرادی با جثه‌های ریز مناسب است. در نوع دوخت اسلیم اهمیت زیادی به دوخت پارچه در انحناهای مختلف بدن داده می‌شود؛ بنابراین این فیت بیشتر برای خانم‌ها مناسب است.
  • فیت معمولی Regular Fit: این فیت برای بیشتر افراد با انواع فرم‌های بدن مناسب است.
  • فیت بزرگ Big/Tall: این فیت برای افراد قد بلند طراحی می‌شود.

3- دوخت

تمیز بودن و بی نقص بودن دوخت ها یکی از معیار های مهم تمایز یک تی شرت  با کیفیت از یک تیشرت بی کیفیت است.

موقع خرید تی شرت همیشه به دوخت نواحی مهمی مثل یقه، آستین‌ها و لبه پایینی لباس دقت کنید. دقت نکردن به این موارد باعث می‌شود پولتان را دور بیندازید. موقع خرید آنلاین عکس را زوم کنید و درز و دوخت‌ها را به خوبی بررسی کنید. دوخت دور آستین، یقه و اطراف سرشانه یک برند با کیفیت به صورت یکسره است و جایی قطع نمی‌شود؛ برندهای خیلی خوب معمولا این دوخت را دوبله می‌کنند و به جای یک بار دوخت، سراغ دو بار دوخت می‌روند تا احتمالا در رفتگی دوخت و ایجاد درز را به حداقل برسانند. دوخت دور آستین، یقه و اطراف سرشانه یک برند با کیفیت به صورت یکسره است و جایی قطع نمی‌شود؛ برندهای خیلی خوب معمولا این دوخت را دوبله می‌کنند و به جای یک بار دوخت، سراغ دو بار دوخت می‌روند تا احتمالا در رفتگی دوخت و ایجاد درز را به حداقل برسانند.

  • یقه
  • یقه شاید تنها عنصر متمایز کننده تی شرت ها از هم باشد.  در حال حاضر در بازار امروز تیشرت ها در انواع یقه های هفت، گرد، سه دکمه و ایستاده وجود دارد پس با سلیقه و اندازه طول گردن خود در خرید به آنها دقت کنید. چون یقه های هفت گردن و قد شما راکشیده تر یا یقه های خیلی باز شما را چاق تر از سایز واقعی خود جلوه می دهد. پس یکی از نکات بسیار مهم در انتخاب یک تیشرت یقه مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *