پارچه

لباسی مناسب برای کودک شما

لباسی مناسب برای کودک شما

دوران کودکی و نوزادی دورانی بسیار شیرین هم برای کودک و هم برای والدین است و شاید یکی از دغدغه های اصلی والدین پوشاک کودک خود دراین دوران باشد. لباس هایی که برای کودکان استفاده می شود باید دارای خصوصیاتی نظیر راحتی، نرمی و از همه مهمتر ضد حساسیت و مقاوم در برابر شستشو باشد. در ادامه به چند مورد از الیافی که مناسب برای کودکان و نوجوانان است اشاره می نماییم

لباس های از جنس طبیعت

یکی از مناسب‌ترین پارچه‌ ها برای دوخت لباس کودک استفاده از الیاف پنبه است. این جنس دارای لطافت و سبکی خاصی است و به کودکان احساس خوبی خواهد داد. طبیعی بودن ماده اولیه این پارچه احتمال بروز حساسیت پوستی یا مشکل تنفسی را در کودک به میزان زیادی کاهش خواهد  داد. از طرف دیگر، لباس‌های پنبه‌ای به راحتی قابل شستشو و اتوکشی هستند. ضدعفونی کردن لباس کودکان و نوزادان در حفظ سلامت آن‌ها اهمیت زیادی دارد. پارچه پنبه ای با استفاده از شوینده‌های معمول و نه چندان قوی به راحتی قابل ضدعفونی است. این مسئله نیز با کاهش میزان احتمال بروز حساسیت در کودک رابطه دارد. همچنین پارچه ‌های نخی رنگ ‌پذیری بالایی دارند و به این ترتیب می‌توانید رنگ‌های دلخواه خود یا کودکتان را در بین رنگ‌های متنوع انتخاب کنید. الیاف پنبه ای به راحتی شست و شو می‌شوند و انتخاب بسیارمناسبی برای کودکان و نوجوانان است که خیلی زود لباس خود را کثیف می کنند.

الیاف پنبه ای تنفس پذیری بالایی دارند و انتخاب بسیار مناسبی برای فصل های گرم سال هستند زیرا احساس خنکی می دهند با جذب و دفع راحت رطوبت و تعرق بدن حس راحتی می دهند.

لاکرا لباسی به فرم بدن کودک شما

لاکرا یا نام تجاری آن  اسپاندکس نوعی ماده مصنوعی است که خاصیت کشسان فوق‌العاده‌ای دارد. این نخ در فرآیند تولید پارچه که اغلب از جنس طبیعی است به الیاف اضافه می‌شود و در نتیجه پارچه تولید شده را لاکرا می‌نامند. از این جنس بیشتر برای تولید لباس زیر وگاهی نیز لباس راحتی، جوراب و دستکش کودکان استفاده می‌شود. از جمله ویژگی‌های مثبت پارچه لاکرا می‌توان به عدم تغییر سایز پس از شستشو، خاصیت کشسانی تا پنج برابر بیشتر از مقدار اولیه، استحکام بالا و عمر طولانی آن اشاره کرد. الیاف لاکرا با قابلیت رنگ پذیری و چاپ از الیاف بسیار مناسب برای لباس های کودک که نیازمند تنوع بالا و چاپ های متنوع و جذاب است هستند و به خاطر مصنوعی بودن این الیاف ایجاد حساسیت نمی کنند.

لباسی مناسب برای کودک شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *